Dé kennispartner van de digitale transformatie

Learning Journey Online Marketeer

Altijd al meer willen weten over online marketing of wil je aan de slag als online marketeer? Dan is deze training echt iets voor jou! 

Leerdoelen

Aan het einde van de Learning Journey heb jij jouw online marketing strategie volledig staan en ben je in staat om deze zelfstandig uit te breiden en te optimaliseren. 

Hierdoor ben je in staat om;  

Diverse online marketing tools ingesteld en deze kennen voor jou geen geheimen meer: 

  • Google Analytics 
  • Google Search Console 
  • Google Tag Manager 
  • Bing Webmaster Tools 
  • Verschillende social media pixels en tags 

 

Uitgebreide kennis van, en praktijkervaring met: 

  • SEO 
  • SEA 
  • Social Media (adverteren) 
  • Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, SnapChat, TikTok 
  • Remarketing 
  • Affiliate marketing 

Daarnaast leer je uiteraard ook:

  • je website gebruiksvriendelijk, overtuigend en oplossingsgericht te maken 
  • het maximale uit je klantenbestand te halen 
  • de gehele online customer journey te optimaliseren 
  • KPI’s te bepalen, deze meetbaar te maken en hoe je dit monitort en bijstuurt 

Kortom, je hebt een complete online strategie geïmplementeerd en kunt jezelf volwaardig online marketeer noemen. 

Eerstvolgende datum:
Prijs:
Locatie:
Tijd:
Op aanvraag
€4.050,- excl. BTW
Digitaal
In overleg

Omschrijving van deze Learning Journey

In een leertraject van 3-6 maanden leer je alles over online marketing zoals bijvoorbeeld SEO, SEA, social media en conversie optimalisatie. Daarnaast leer je werken met een breed palet aan marketing tools. 

Door een speciaal ontworpen e-learning leer je alle ins en outs en pas je deze kennis toe in doelgerichte opdrachten. Tijdens je leertraject word gekoppeld aan een ervaren leercoach die je 1 op 1 begeleid en altijd voor je klaar staat. 

Programma van deze Learning Journey

Omdat we je een breed palet aan marketing tools willen aanbieden is de Learning Journey te delen in acht onderdelen. 

  1. Introductie

Wat is online marketing precies en waarom zouden mensen het inzetten? In de eerste module beginnen we met de essentie van online marketing. Ook maak je kennis met onze SALE-formule: een werkwijze die ervoor zorgt dat je effectief met online marketing aan de slag kunt.  

  1. Kick-off

Meten is weten, daarom beginnen we met het instellen van tools als bijvoorbeeld Google Analytics, Google Search Console, Google Tag Manager en Bing Webmaster Tools. Daarnaast stel je diverse social media pixels en tags in. 

Een ander onderdeel van de kick-off is het omschrijven van de beoogde doelgroep(en), het bepalen van doelstellingen en het beschrijven van de doelstellingen in meetbare KPI’s. Aan de hand van deze informatie leer je welke online marketing kanalen je het beste kunt kiezen om de doelgroep te bereiken. 

  1. Verhogen van de vindbaarheid

Je leert de vindbaarheid van websites in Google te verhogen door gebruik te maken van SEO (zoekmachine optimalisatie) en SEA (zoekmachine adverteren).  

  1. Vergroten van de zichtbaarheid

Je leert de zichtbaarheid onder de doelgroep te vergroten. Je gaat aan de slag met adverteren op websites van derden, affiliate marketing, social media advertenties en remarketing.  

  1. Effectieve website

Wanneer je investeert in meer bezoekers naar je website, dan wil je uiteraard wel dat deze bezoekers ook echt iets opleveren. Je gaat aan de slag met conversie optimalisatie, lead marketing, UX/UI en wireframing om het maximaal haalbare uit je websitebezoekers te halen.  

  1. Overtuig leads

96% van de websitebezoekers is niet van plan om een offerte aan te vragen of een aankoop te doen, dit wil je zelf uiteraard wel. Daarom moet je deze bezoekers blijven benaderen tot het moment dat ze wel klaar zijn om een beslissing te maken. Zet e-mailmarketing en remarketing in om “top-of-mind” te blijven en twijfelaars over te halen voor jou te kiezen.  

  1. Creëer supporters

Zet klanten in om supporters van je merk te worden. Ontdek de mogelijkheden van WhatsApp voor Business, e-mailmarketing en remarketing.  

  1. Constante optimalisatie

Leer hoe de door jouw opgezette campagnes constant te verbeteren, zodat je online strategie altijd het maximale behaalt. 

 

De tijd die je investeert in je ontwikkeling is op te bouwen uit drie verschillende onderdelen:  

  1. Lesstof – 60 uur
  2. Praktijkopdrachten – 60 uur
  3. Contact met coach – 20 uur

 Dit betekent dat je, in een periode van 6 maand, ongeveer 6 uur per week moet investeren in deze opleiding*. 

 * Uren zijn bij benadering en kunnen per cursist verschillen. Daarnaast is het in overleg mogelijk om deze opleiding versneld te volgen. 

Doelgroep

De Learning Journey Online Marketeer is ontwikkeld voor iedereen die aan de slag wilt met online marketing. Je leert niet alleen de theorie, maar past dit direct toe in de praktijk. 

 Ben jij verantwoordelijk voor marketing of communicatie binnen je organisatie en wil je de stap maken naar online marketing? Dan stemmen we de opdrachten af op je huidige praktijksituatie. Al tijdens de opleiding zie je het succes van ja eigen campagnes. 

 Wil je een switch maken in je carrière en aan de slag als Online Marketeer? Dan hebben wij een praktijksituatie voor je en zorgen we ervoor dat je na deze opleiding klaar bent voor een baan in dit vakgebied. 

Interesse in deze training?

Laat je gegevens achter en wij nemen zo spoedig mogelijk contact op.

Data & tijd Prijs Locatie
Op aanvraagLocatie: €4.050,- excl. BTWLocatie: DigitaalOfferte aanvragen

Meer informatie over deze of een andere training?

Laat je gegevens achter en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.