Dé kennispartner van de digitale transformatie
Header - Trainingsaanbod
Header - Trainingsaanbod

Transparant naar de klant
Serious Game

Met de game ‘Transparant naar de klant’ leren medewerkers om Zaakgericht Werken echt te ervaren. Door het zaakproces te visualiseren, leren de deelnemers vooral het waarom achter de nieuwe manier van werken. Met deze achtergrond zullen zij zich de knoppen en functies van het systeem later makkelijker eigen kunnen maken.

 

Leerdoelen

  • Inleiding Zaakgericht Werken
  • Inrichtingskeuzes in de eigen organisatie
  • Ketensamenwerking binnen Zaakgericht Werken
  • Denken vanuit klantperspectief
Eerstvolgende datum:
Prijs:
Locatie:
Tijd:
Op aanvraag
Op aanvraag
Incompany
In overleg

Omschrijving van deze training

Een van de redenen om zaakgericht te gaan werken is het beter kunnen helpen van de burger (klant). Maar dat besef is lastig als je de klant niet ziet!

Deze game biedt de ultieme vorm van transparantie: alle betrokkenen in het proces zijn zichtbaar! Aan de hand van een case worden op een spelbord verschillende processen zaakgericht doorlopen, van de aanvraag van de klant tot het moment van archivering. En natuurlijk worden er fouten gemaakt, zeker als het tempo omhoog gaat. Juist dat zijn de leermomenten in het spel die deelnemers meenemen naar de praktijk. Aan het eind van het spel wordt geëvalueerd op deze leerpunten en vragen die daarbij zijn ontstaan. Hoe verliep bijvoorbeeld de samenwerking? Hebben we een goede service aan de klant geleverd? De deelnemers krijgen inzicht in het hele proces en leren ze vooral verder te kijken dan hun eigen rol.

Duur: 3 uur

Groepsgrootte: maximaal 16 deelnemers bij 2 spelborden

Programma van deze training

Na een korte inleiding over Zaakgericht Werken, worden er rollen verdeeld: klant, KCC/DIV en behandelaren. Vervolgens wordt een proces zaakgericht doorlopen, van de aanvraag van de klant tot het moment van archivering. Aan het eind van het spel wordt er geëvalueerd. Hoe verliep bijvoorbeeld de samenwerking? Hebben we een goede service aan de klant geleverd?

Doelgroep

Alle medewerkers binnen een organisatie die zaakgericht gaan werken.

Deze training is ook als beschikbaar als incompany training

Laat je gegevens achter en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Offerte aanvragen

Interesse in deze training?

Laat je gegevens achter en wij nemen zo spoedig mogelijk contact op.

Data & tijd Prijs Locatie
Op aanvraagLocatie: Op aanvraagLocatie: IncompanyOfferte aanvragen

Meer informatie over deze of een andere training?

Laat je gegevens achter en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.